Revalidatieziekenhuis Inkendaal

branding | grafisch ontwerp | website | webapplicatie

Inkendaal is een categoraal revalidatieziekenhuis met een hospitalisatie-afdeling. Als expert in revalidatie richten zij zich op revalidanten met ernstige locomotorische, neurologische en cardiopulmonaire aandoeningen.

Een sterk logo en branding

Ons team creëerde op basis van het oude logo iets hedendaags, sterk maar toch nog steeds zeer herkenbaar. Een echte make-over voor Revalidatieziekenhuis Inkendaal die iedereen ervan overtuigde dat het een goede zet was om met ons in zee te gaan. Het nieuwe logo was de basis voor alle grafische elementen die aanwezig zijn in een ziekenhuis.

Een gestructureerde en patiëntgerichte website

Revalidatieziekenhuis Inkendaal koos voor ons om van hun website een sterke realisatie te maken op alle vlakken. Door de metingen die gebeuren in kader van het Vlaams Indicatorenproject VIP² wilden zij een pak hoger scoren dan 40%, de score die zij het jaar ervoor toegedeeld kregen. In samenwerking met het team van Revalidatieziekenhuis Inkendaal werd relevante informatie verzameld en gestructureerd om gemakkelijk vindbaar te zijn voor patiënten, een totale checklist van maar liefst 49 items op inhoudelijk en technisch vlak. We haalden maar liefst 82,9%, een prachtige score waar we zeer tevreden mee zijn.

Een aparte deelwebsite voor kinderen

De website in kindertaal, zodat 8-12 jarigen zich via deze compacte, kindvriendelijke website wegwijs kunnen maken in Revalidatieziekenhuis Inkendaal. Eenvoudige taal, eenvoudig ontwerp, eenvoudige navigatie.

Van kop tot teen gemakkelijk beheerbaar

De website is zo eenvoudig beheerbaar dat na een opleiding van amper 1u iedereen foutloos aan de slag kon om de website te beheren. Personeelsbeheer, nieuwsitems, acties maar ook alle inhoud van alle pagina's zijn in enkele klikken foutloos beheerbaar.

De Klinker

Hun 3 maandelijks magazine De Klinker kreeg ook volledig het nieuwe Inkendaal kleedje aangepast.

Fotografie

Sterke beelden ondersteunen elke communicatie. On- en offline.

Communicatiestrategie en planning

Een volledige communicatiestrategie ging voor aan elke nieuwe stap die werd gezet. Na een vooronderzoek en de nodige aanpassingen zorgde dit strategisch document voor verbeterpunten en verbetertrajecten voor de volgende jaren. Zowel op vlak van interne als externe communicatie.

Social media en andere opvolging

Een blijvende opvolging en bijsturing op vlak van communicatie is belangrijk, al is het de bedoeling dat de templates, opleidingen en verbetertrajecten ervoor zorgen dat zij zo zelfstandig mogelijk kunnen werken zonder dat wij hiervoor nodig zijn. We houden natuurlijk altijd wel een oogje in het zeil en zijn steeds beschikbaar voor verdere opvolging.