Sociale media verdient je volledige aandacht

Tweeten, volgers, liken, hashtag, …. Sociale media is inmiddels niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven. In België alleen al zijn er 7,5 miljoen actieve sociale media gebruikers. Het biedt ondernemingen heel wat nieuwe kansen. Het is dus niet meer dan logisch dat steeds meer bedrijven inzetten op online marketing.

Meer leads en schiet je conversies de lucht in

Sociale media is een nieuwe en vooral invloedrijke touchpoint van de customer journey. Door jouw online aanwezigheid vergroot je het bereik van jouw merk, bedrijf of product. Dit krachtig medium zorgt ervoor dat je op een goedkope manier in contact kan komen met zowel huidige als potentiële klanten. 

Door jouw online aanwezigheid vergroot je het bereik van jouw merk, bedrijf of product.

Dennis Vieren
Doe aan brand building, het is de weg naar succes

Als consumenten jouw bedrijf niet kennen, kunnen ze jouw klant niet worden. Sociale media kanalen zijn een ideaal medium om naamsbekendheid te verhogen. Door actief te zijn op sociale media heb je een groter bereik en kan je ervoor zorgen dat je top-of-mind blijft. 

Internet zorgt voor een groter bereik voor je bedrijf maar ook voor de consument!

Consumenten krijgen via social media meer kracht. Door aanwezig te zijn ontdek je wat er over jouw bedrijf gezegd wordt en kan je interactie creëren. Meer en meer communities worden opgezet, het is een leuke manier om input te verkrijgen van jouw huidige of potentiële klanten.

Een community wordt vaak omschreven als een groep mensen, verbonden op een virtueel platform. Het gaat om de manier waarop ze samenwerken.

The next now
Help jouw website groeien met sociale media

LinkedIn, Facebook, Pinterest, Instagram... met deze kanalen kan je heel wat traffic genereren naar jouw website. Dit kan je doen door content naar jouw producten, blog, contact of andere pagina’s te linken. Dubbel voordeel want deze links helpen ook jouw website ranking in de zoekmachine stijgen. 

Leer van je concullega’s

Zijn jouw concullega’s al aanwezig op sociale media? Door hen te volgen blijf je op de hoogte van hun activiteiten. Afkijken mag, maar enkel als je er iets beter mee doet. Probeer het verschil te maken door goeie en unieke content te plaatsen.

Welke content met welk doel?

Door foto’s van je team en leuke quotes te posten, plak je een gezicht en gevoel op je bedrijf. Terwijl met het posten van blogs en informatie je jouw expertise kan showcasen. De mix van beide is het recept tot een succesvolle online marketing. Hoe je dat doet, hangt af van in welke sector je te werk bent en welke merkpositionering je hanteert.